Gran Turismo 7 PS5-technologieanalyse gaat verder dan 4K-beeldkwaliteit, raytracing en meer

Gran Turismo 7 komt morgen uit, en om je een idee te geven van wat je op het gebied van prestaties kunt verwachten, heeft Digital Foundry een analyse gemaakt voor de PS5-versie.

Volgens Digital FoundryDe game checkerboard 1800p is geüpgraded naar volledige, native 4K sinds de release van Gran Turismo Sport. Samen met het hogere aantal pixels zijn de afbeeldingen verbeterd dankzij textuurfiltering, schaduwkwaliteit, reflectiekwaliteit en meer. DF zegt dat hoewel het niet perfect is, “het een heel eind gaat in het verminderen van enkele van de visuele artefacten die je in GT Sport zou kunnen zien.”

In-game bewegingsonscherpte wordt ook toegevoegd tijdens echte gameplay met volledige resolutie, maar er zijn geen opties met een lagere resolutie om hardware-versnelde in-game ray tracing te gebruiken.

Een belangrijk kenmerk van Gran Turismo 7 is hardwareversnelde raytracing, maar je hebt de keuze tussen raytracing of een hogere framesnelheid. Bij gebruik van ray-traced reflecties wordt deze functie gebruikt in elke scène met auto’s, behalve bij daadwerkelijk gamen. Dit betekent dat het afspelen en het menusysteem deze functie gebruiken, maar de framesnelheid is beperkt tot 30 frames per seconde, terwijl het uitschakelen van beamtracking de vermogensbeperkingen opheft.

Raytracing maakt de lak van de auto echt helderder, omdat de heldere lak het licht weerkaatst en realistische oppervlakken op voertuigen mogelijk maakt. Met de stralen die door de reflecties worden waargenomen, is het resultaat “nauwkeuriger, omdat de verf niet alleen de omgeving weerspiegelt, maar ook andere auto’s en interne reflecties”. Wanneer actief, wordt ray tracing toegepast op alle auto’s en ze reflecteren allemaal correct.

De auto’s worden gepresenteerd met een “hoog detailniveau in de versnellingsstructuur”, wat betekent dat je nauwkeurige reflecties kunt verwachten, vooral tijdens het afspelen, maar vanwege prestatiebeperkingen zijn ze niet geschikt voor games waarbij Polyphony 60 frames per seconde nastreeft.

Tijdens raytracing-weergave is de framesnelheid beperkt tot 30 frames per seconde en blijft deze het grootste deel van de tijd behouden. Het afspelen “loopt zeer consistent en ziet er geweldig uit met RT-reflecties”, maar stresstestomstandigheden “hebben een vergelijkbaar repetitief effect”, waardoor het onder de 30 frames per seconde zakt. Zodra de auto’s in de race worden ingezet, verdwijnt het probleem. Terwijl niet-tracking afspeeldoelen 60 frames per seconde zijn, zijn de dingen “meestal solide”, maar een “strak opeengepakt raster” vermengd met slecht weer zorgt voor dalingen.

Digital Foundry zegt dat het momenteel Gran Turismo 7 test op de PlayStation 4 en PS4 Pro en binnenkort zijn bevindingen zal publiceren.

Als je je afvraagt ​​of je het spel wel of niet moet spelen, moet je: bekijk onze review van Gran Turismo 7, waar we het 5/5 gaven omdat het zo goed is, dat het waarschijnlijk “casual spelers in bonafide petrolheads kan veranderen”. Je kunt ook kijken naar wat andere critici denken via ons overzicht.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Previous post Bungie dateert Destiny 2: The Witch Queen’s Vow of the Disciple Raid Raid
Next post Stranger of Paradise zal beter zijn dan Elden Ring … in ieder geval qua moeilijkheidsgraad