Het probleem van Gabe Newell ligt niet bij de NFT of Metaverse, maar bij de “slechte acteurs” erachter

Afbeelding voor artikel met de titel Gabe Newell's probleem ligt niet bij de NFT of Metaverse, maar achter hen

afbeelding: Schermafbeelding: TVNZ1

Ventiel mede-oprichter en president Gabe Newell heeft zijn twee cent gewijd aan de interesse van de gamewereld in NFT en metaversie.

Gaben ging naar de media om de nieuwe Steam Deck-hardware van Valve te ondersteunen. Dit gaf hem verschillende kansen om zijn verhitte opvattingen over de toestand van de industrie los te laten. Zijn opmerkingen komen erna verbod op NFT en alle blockchain-spellen vanaf het Steam-platform. De verhuizing werd goed ontvangen door de gemeenschap, maar bekritiseerd door blockchain-ontwikkelaars. Dit is terechtgekomen in het bredere gesprek dat ontwikkelaars en uitgevers hebben over het concept van ‘metaversie’.

In een interview met EurogamerNewell legde uit dat Valve zijn beslissing nam nadat hij had vastgesteld dat de NFT- en blockchain-activiteiten in sommige van deze games “super schetsmatig” waren. Hoewel hij zegt dat blockchains als een vorm van technologie geweldig zijn, is de manier waarop ze tegenwoordig worden gebruikt dat niet.

Hij stelt verder dat hetzelfde probleem zich voordeed met het gebruik van cryptocurrencies. Newell wijst erop dat “50 procent van de voor de transacties betaalde cryptocurrency frauduleus was”, en de volatiliteit van de valuta betekende dat mensen niet wisten hoeveel ze voor Steam betaalden. “Je hebt er vandaag 99 cent voor betaald”, legt Newell uit. “Je betaalt er morgen $ 498 voor, dus mensen zijn erg geïrriteerd. Dus het was gewoon geen goede methode. De mensen die momenteel in deze ruimte actief zijn, zijn meestal geen goede acteurs.”

In een ander interview, dit keer met pc-spelerNewell vertelt over zijn gevoelens op de ‘metaverse’. Hij merkte op dat er veel “snelle schema’s zijn om rijk te worden” rond dit onderwerp. Het zegt wat we eigenlijk allemaal dachten: dat wat veel mensen met metaversie doen niets nieuws is. “Blijkbaar hebben ze nooit een MMO gespeeld.” Ze zeggen: ‘O, je krijgt deze aanpasbare avatar.’ En het is alsof, nou … ga naar La Nosce in Final Fantasy XIV en vertel me dat het geen opgelost probleem van tien jaar geleden is, of iets geweldigs waarvan je weet dat je het bedenkt. “

Dus Gaben herhaalt in feite waar de gamegemeenschap de afgelopen tijd over schreeuwde. Natuurlijk, het is niets nieuws, maar het is geruststellend om te weten dat zelfs enkele van de grootste namen in de industrie denken dat de huidige benaderingen van deze technologie meestal financieel roofzuchtige malaria zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Previous post Wargaming staat achter zijn studio in Kiev, terwijl het oorspronkelijke Wit-Rusland oprukt tegen Oekraïne
Next post Lezersdiscussie – Vijf jaar Switch vieren: populaire en ondergewaardeerde games