Toekomstige Battlefield 2042-kaarten zullen kleiner van omvang zijn, waarbij wijzigingen in de huidige kaarten worden onderzocht.

DICE heeft een aantal van de veranderingen die het overweegt voor de kaarten uiteengezet Slagveld 2042.

Volgens de ontwikkelaar gaat het om browsen, intensiteit, zichtlijn, paden, dekking en andere wijzigingen aan specifieke kaarten, zoals de Caleidoscope.

Een van de belangrijkste problemen waarmee het team te maken heeft, is browsen, omdat spelers hun frustratie hebben geuit over de tijd die het kost om tussen vlaggen of van basisspawn naar vlag te reizen. Dit is het resultaat van de presentatie van 128 spelers in combinatie met enkele van de grootste kaarten die het team ooit als speelruimte heeft gemaakt. DICE zei dat hoewel grotere kaarten meer speelruimte en vrijheid bieden, het “neveneffect” is dat de game nu meer gedistribueerd is, wat resulteert in een algemene toename van de gevechtstijd in termen van doelspel.

Om dit te voorkomen, overwegen sommige kaarten om de totale reistijd tussen de vlag en de basis te verminderen, wat wordt gedaan door zowel de basis als de dichtstbijzijnde vlaggen te verplaatsen.

Een ander gebied dat het team denkt te kunnen doen om de game-ervaring te verbeteren, is de intensiteit van het gevecht. Nogmaals, dit probleem treft vooral modi met 128 spelers, vooral Breakthrough, wat een beetje rommelig kan zijn bij het vechten om vlaggen als er te veel spelers of voertuigen zijn.

Wat betreft verbeteringen, onderzoekt DICE of het zinvol is om Breakthrough als 128 spelers tegen 64 te houden, of dat het verminderen van het totale aantal voertuigen dat kan verschijnen de zaken minder overweldigend maakt. Op dit moment lijkt de 64-speler Breakthrough de beste ervaring te bieden.

Met directe zichtbaarheid is het team van mening dat er momenteel te veel open en vlakke ruimtes op sommige kaarten zijn, waardoor te veel nadruk wordt gelegd op directe gevechten tussen doelen op afstand. De meeste feedback hierover is gericht op de Caleidoscoop, maar dit geldt ook voor andere delen van de kaart. Het huidige verbeterplan is om ervoor te zorgen dat er meer mogelijkheden zijn om te schuilen bij het verplaatsen van en naar de doelen. Het doel is om de focus op langeafstandsgevechten en de noodzaak om wapens te dragen te verminderen.

Omdat Kaleidoscope een “duidelijke dader is van de uitdagingen van directe zichtbaarheid”, werkt DICE aan het verbeteren van bepaalde delen van de kaart, waaronder het herwerken van de Breakthrough-ervaring om gevechten te verplaatsen naar delen van de kaart met een betere dekking.

Een ander aandachtspunt is het ontbreken van duidelijke paden naar doelen, want zonder een duidelijk beoogd pad komt vijandelijk vuur uit alle mogelijke hoeken. Dit kan het moeilijker maken om het doelwit vast te houden, en wanneer ze aanvallen, worden spelers blootgesteld aan de verkeerde banen om de vlag te duwen. Verbeteringen aan routes op kaarten worden onderzocht om routes duidelijker en nauwkeuriger te maken en om het gemakkelijker te maken om van de ene bestemming naar de andere te komen.

Ten slotte is het huidige gebrek aan dekking over de hele kaart een ander gebied van verbetering waar het team zich op zal concentreren. Hoewel het directe gevechten wil beperken tot lange afstanden tussen doelen, probeert het ook voldoende dekking te bieden bij reizen tussen doelen. DICE probeert dit aan te pakken door te onderzoeken of er waar nodig extra dekking nodig is, met de bedoeling het fotograferen in een hoek van 360 graden te beperken.

Als voorbeeld van de veranderingen die worden bestudeerd, identificeerde DICE Breakthrough – Sector A op Kaleidoscope Large als een goed voorbeeld van waar doelen te ver van de Defending Base Spawn verwijderd zijn. De ploeg vindt dat het momenteel te meedogenloos is voor de aanvallende partij.

Met Conquest – Kaleidoscope zijn er te veel open ruimtes zonder dekking, waardoor de speler lang open blijft.

Omdat de plannen die DICE heeft geschetst “aanzienlijke ontwikkelingstijd” vergen, zullen niet alle voorgestelde wijzigingen tegelijkertijd in alle kaartbibliotheken in de game beschikbaar zijn. Het team is al begonnen met het integreren van “gezonder gedrag” in nieuwe kaarten die in ontwikkeling zijn, maar werkt de oude kaarten bij om zich te concentreren op de kaarten die het meest veranderd moeten worden. Dit omvat de Kaleidoscope on Conquest and Breakthrough, waar spelers de eerste update zullen zien om te landen. Het huidige plan is om gedurende het eerste seizoen Caleidoscope-updates te leveren.

Met het toekomstige ontwerp van kaarten zal de huidige kennis het ontwerpproces beïnvloeden, en omdat grotere kaarten niet gelijk staan ​​aan “meer vrijheid en speelstijlen of entertainment”. spelers kunnen verwachten dat toekomstige kaarten kleiner zullen zijn dan de meeste uitgebrachte kaarten. Dit betekent ook dat DICE een mogelijke vermindering van het aantal sectoren en het totale aantal veroveringspunten op de kaart onderzoekt in een spel met 128 spelers. Er wordt ook overwogen om de kaarten opnieuw vorm te geven om ze meer oriëntatie te geven.

Het aantal spelers in verschillende modi, zoals Breakthrough, evenals de typen en aantallen voertuigen die op specifieke kaarten kunnen worden gebruikt, zullen ook worden beoordeeld, waarbij de nadruk ligt op waar de juiste balans te vinden is, wat de spelervaring positief zal verbeteren .

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Previous post Een demo voor Kirby and the Forgotten Land is nu beschikbaar voor Switch-bezitters
Next post Ghostrunner heeft wat nieuwe DLC en het is een prequel